divendres, de juny 15, 2007

Meme toca... iniciació en les TIC a l'aula

Ana Ovando ha reprès el seu simpàtic costum d'enviar memes a les seves víctimes propiciatòries. Ara me n'ha enviat un que fa:

"Imagina que tens un col·lega que imparteix la teva mateixa assignatura i vol incorporar les TIC a la seva matèria per al curs vinent. Ve a tu a cercar un consell, perquè li sona que tens un blog i estàs embolicat amb aquesta mena de coses. Què li diries? Quines serien les claus perquè el teu company tingués èxit en aquesta empresa?"

Precisament acabo de trobar, al blog d'Artur J. Tallada, un vídeo que podria ajudar a afermar aquest propòsit, per de cas si aquest professor no n'estigués gaire convençut, i a veure les infinites possibilitats que se li obren. Ja veieu que darrerament estic molt videòfil i això sí que és una novetat, una mostra que s'avança passet a passet.



Realment fa pensar, tot i que d'altra banda em sembla massa optimista pel que fa a l'alfabetització digital dels adolescents, que, almenys per la meva experiència, és molt desigual. De tota manera, segons com, tantes possibilitats per explorar d'entrada poden produir vertigen i, per tant, jo li diria que no s'espantés, que cal anar endinsar-se en aquest món a poc a poc. El millor seria començar veient com utilitzen altres col·legues, especialment de la mateixa matèria, els recursos TIC. I què millor que anar a Chiron a triar i remenar. Sí ja sé que és el que diem tots, però la meva experiència em diu que és el millor lloc per començar a buscar i veure què fa l'altra gent. Per començar li diria que aprofités els materials que han creat altres. Més endavant, quan ja se sentís amb més confiança, veiés què és el que li va més (perquè segurament ningú pot abastar totes les possibilitats sense tornar-se boig) i tingués més per la mà el software i el hardware, intentaria engrescar-lo a crear ell mateix els seus propis materials i a posar-los al seu torn a l'abast dels companys (a través de Chiron, és clar). Perquè per a mi el més interessant d'usar les TIC és la part creativa: crear, utilitzar i donar a conèixer els teus propis recursos.

Però, com sempre, l'Ana m'ha embolicat en aquest meme alhora que em tallava els possibles destinataris de la cadena. De debò creus, Ana, que ho has d'enviar a vuit persones? Una mica acaparadora, no? Així és que, com que no se m'acudeix a qui més li puc enviar, per la meva banda el tanco aquí.

2 comentaris:

Ana Ovando ha dit...

Gracias por la respuesta, ilustrativa y sensata.

Perdona el abuso, ya sé que meme que ha pasado por mi blog, meme que te ha llegado. Pero, tú iniciaste este camino, ¿no? Y no es que sea acaparadora, pero ¿cómo elegir entre tantas voces interesantes? No me decidía. De todos modos, hay muchos más blogeros clásicos a los que seguro que quieres oir, sólo tienes que pasearte por Chiron ;-)

sgiralt ha dit...

Continuo pensant que ets una acaparadora :-)